måndag 20 juli 2009

Lite dockor

Jag fick en bok av O. Virka amigurumi av Mia Bengtsson. En jättefin liten bok med små dockor. Så roligt. Jag har virkat några stycken.


Den stora kaninen är en present till A:s bebis som inte behagat titta ut än.

Svart katt vit katt

Och två sköldpaddor. Den stora blå tycker jag inte blev så bra, jag brydde mig inte ens om att brodera ögon på honom. Men min lilla bebis älskar den. Skalet skimrar så fint, han kan titta på det hur länge som helst och så kan man ställa den framför honom när han ligger på mage och då är huvudet i precis rätt höjd för att ätas på. Jag drar slutsatsen att dessa dockor passar perfekt till bebisar, och att jag och min son inte har riktigt samma smak.

1 kommentar:

  1. Så söta de blev! Har också skaffat den boken, men bara hunnit göra en maskot än så länge!

    SvaraRadera