torsdag 17 september 2009

Doh!

Jag gjorde ett par grytlapar till min vän som är Simpsonsfan. Självklart ska det då stå Homers favorituttryck på den. Jag använde ett ljusgrönt garn istället för rött till dekorationerna och jag tycker att det blev riktigt bra. Nästan synd att ge bort dom men om jag inte skickar iväg lite virkade grejer kommer snart hela mitt hem vara virkat. Fast det kanske inte skulle vara så tokigt ändå...

Mönstret på grytlapparna hittar du här och nedan ser du broderiet. Korsstygn och ett stygn per ruta, kan inte bli enklare. Sedan stryker du bara grytlappen under en våt handduk så att den blir platt och fin.

5 kommentarer:

  1. Tack för diagrammet, tyckte iden var kanon

    SvaraRadera
  2. Fräcka! Jag ska nog också ge mig på grytlappar snart och har ditt "mönster" i åtanke, det med integrerat hål istället för ögla...

    SvaraRadera
  3. Ja, det integrerade hålet var en rolig idé!

    Ett hem fullt av virkat - kan det bli bättre? :)

    SvaraRadera
  4. Coola (finns ett Simpson-fan hemma hos oss med så nu e det väl bara att sätta igång?!)!

    SvaraRadera
  5. Den där idén knycker jag rakt av, men jag lovar att hänvisa till dig!

    SvaraRadera