torsdag 1 oktober 2009

Lär dig byta garn

Det är helt fantastiskt. Jag har lärt mig hur man byter nystan så att det blir snyggt. Den nya kunskapen passar perfekt just nu när jag håller på med en stolpvirkad Poncho i Marks & Kattens Babyull. Det hade nästan varit omöjligt att fästa trådar i den utan att det syns. På bloggen Ilkka ser du en enkel beskrivning på detta under.

Till Ilkka kom jag för att Linda gav mig en utmärkelse, och med den följde en uppmaning att berätta tio saker om mig själv. Och det gör jag så gärna.

1. Innan jag fick barn läste jag alltid fyra böcker samtidigt.
2. Efter jag fick barn håller jag alltid på med fyra virkprojekt samtidigt.
3. Jag blir fjortisfull av socker.
4. Jag trivs bäst i organiserat kaos.
5. Jag älskar att flytta till nya städer.
6. Jag har så dåligt morgonhumör att mina småsyskon brukade kalla mig för monstret när dom smög utanför min dörr på mornarna.
7. Jag är glad och trevlig igen när jag fått frukost och latte.
8. Jag älskar att prommenera.
9. Jag tål inte mjölk.
10. Jag drömmer om hus och en egen pumpa-odling.

2 kommentarer:

  1. Pumpaodling var en kul ide, vad ska du göra med dem? bra tips du hade hittat om färgbyte

    SvaraRadera
  2. Jag bara älskar pumpa och där jag bor finns det pumpa i affären bara veckan innan halloween. Vad roligt att du gillade mitt tips.

    SvaraRadera