torsdag 19 november 2009

Virka med silvertråd

Hittade den här jättefina berlocken hos Blomlådan, den fick mig att vilja prova på och virka i silvertråd. Så häftigt. I övrigt har jag helt slut på energi och kreativitet just nu. Höstmörkret börjar krypa innanför huden och allt känns tråkigt och dåligt. Det är roligare att starta projekt än att avsluta dom. Min sköldpadda blir inte bra, min brors strumpor är dumma och fula och jag orkar inte räkna. Att klippa mattrasor är jobbigt. Men jag började på ett par enkla handledsvärmare igår som nog blir bra. 

I helgen bär det av på traditionell julmarknad på Jädersbruk. Jag gillar jul och det är glitter, tomtar, glögg, pepparkakor och julkort som brukar få igång mig igen. Förhoppningsvis kommer jag tillbaka och känner för att virka mormorsrutor och tomtar. 

2 kommentarer:

  1. Vilket bra tips!'Och hoppas givetvis att du kommer tillbaka, fylld med inspiration inför julen. :)

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Kanontips och vad mysigt med julmarknad, hoppas du får en bra helg

    SvaraRadera