söndag 20 december 2009

Hjärtehalsband

Mitt hjärtmönster kunde man tydligen använda till fler saker. Med Järbo virkgarn gjorde jag detta halsband som kommer att passa perfekt den svarta klänning jag ska ha på nyår. 

Mönstret på hjärtat hittar du här. Jag använde 1 tråd järbo virkgarn vitt och 1 tunn guldtråd, jag använde nål 1.75.

"Kedjan" är virkad med en tråd Järbo och 1 tråd guld, nål 6 och består bara av ca 120 lm och sätts ihop med en sm till en ring. Spara 10 cm när du klipper garnet och sy fast hjärtat.

Från början hade jag tänkt sy på en massa pärlor men med guldtråden blev det tillräckligt fint utan.

5 kommentarer:

  1. Vilken smart ide, jag har ett riktigt glittergarn, det skulle bli läckert

    SvaraRadera
  2. Perfekt! Gjorde mig genast ett eget (som jag förvisso ska ge bort) ^.^

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Jag har trillat in på din blogg idag via google.
    Måste få berömma din finfina o högintressanta (iaf om man som jag är en virk-galning!;)) blogg!
    Så fina saker du gör, o åhh va snäll du är som delar m dig mönster! Tackar o bockar!;)
    Hjärtat vill jag med göra. Men ja blev lite ledsen då ja inte kan hitta mönstret! :(
    Det står: "Mönstret på hjärtat hittar du här"
    så ja tänkte att då är väl ordet "här" klickbart då.
    Men nej! Icke.
    Så, en liten fråga bara, exakt var hittar man hjärtemönstret??

    Ha de så gott!
    //m.

    SvaraRadera
  4. Tack för allt beröm!

    Den länken hade visst trillat bort. Sånt som kan hända. Nu ska här vara klickbart, om det fortfarande inte funkar annars hittar du mönstret på denna adress: http://heltvirkad.blogspot.com/2009/12/julhjarta.html