måndag 25 januari 2010

Vinter baby-legs/Benvärmare

Det var svinkallt och jag visste att hemma hos mamma och pappa i Skellefteå skulle det vara ännu svinkallare och varje gång jag skulle bära sonen till bilen eller från bilen in någonstans blev det en stor glipa mellan skon och overallen. Så jag satt en kväll och snabbvirkade dessa benvärmare som dras utanpå skon och jag tycker att dom blev fantastiskt söta. Det tycker sonen också. Hinner bara sätta fast honom i bilen innan han försöker nå pricken mitt på.


Garn: Precis ett nystan Tuva mörkgrått och lite överblivet blått M&K eco babyull till kant o prick.
Storlek: 6-12 mån ungefär.
Nål: 5 mm till tuben och 4 mm till kant och 3 mm till prick.

23 lm.
Varv 1: 1 fm i 2:a m från nålen. 21 fm till. 1 lm. vänd
Varv 2-24: 22 fm i yttre maskbågen. 1 lm, vänd.
Varv 25: 22 fm i yttre maskbågen. vänd
Varv 26: Virka ihop arbetet till en tub med sm i yttre maskbågen.
Fäst trådarna

Kant
Använd dubbla trådar M&K ecoull och virka fm runt båda kanterna på tuben. Fäst trådar.

Prick
Använd 1 tråd M&K ecoull.
2 lm
Varv 1: 6 fm i 2:a m från nål.
Varv 2: [2 maskor i 1] x6 (12)
Sy fast pricken mitt på tuben och fäst alla trådar.
Posted by Picasa

1 kommentar: