måndag 22 februari 2010

Kravfritt

I början på året skrev ekofamiljen att dom tagit en lugn helg. Utan krav, utan måsten. Dom gjorde bara hushållssysslor som måste göras en helg, sedan umgicks dom och tog det lugnt. Det kändes som något för oss, så vi testade på en gång. Resultatet var så lyckat att vi bestämde att vi ska ha en sådan helg varje månad.

Vårt liv har helt plötsligt blivit mycket stressigare, vi har mycket vi vill åstadkomma, många vi vill hälsa på och en liten busunge som kör för fullt hela tiden. I allt det  har jag väldigt lätt för att tappa riktning och balans. En kravfri helg, där vi gör vad vi känner för och inte jobbar, inte renoverar, inte löser några problem, inte hälsar på någon eller tar emot besök hjälper mig att hitta fokus igen. Förra veckan var en riktig skitvecka, den här helgen var kravfri. Nu vet jag vem jag är och vart jag är på väg igen.

I brist på egen inspiration att visa upp tipsar jag om andras amigurmi gratis mönster idag.
Fina Totoro av Jannas amigurumisar
Iggle Piggle av Virkaholic
Söta kaniner av Amigurumi på svenska

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar