torsdag 25 mars 2010

Mobilfodral och grytlappar

Pappa hade stort 50-årskalas i helgen så jag har tillbringat en vecka i norr. Mycket trevligt. När sonen tömde ut grytlappslådan i köket hemma hos pappa hittade jag dessa tre alster. Det allra första jag virkade. Den stora gjorde jag i slöjden och dom två små när jag ville fortsätta hemma. 



Så något jag virkade bara för några veckor sen. Min man behövde också ett mobilfodral till sin HTC Hero och jag var inte sen att sätta mig och virka. Jag är mycket nöjd med att något virkat kan se så här manligt och stiligt ut. Garnet heter Bianca och jag använde nål 2 och började med 18 lm. Annars följde jag mitt orginalmönstret.

3 kommentarer:

  1. Supergulliga grytlappar! och fint fodral

    SvaraRadera
  2. Du hittade ju en skatt, fint fodral

    SvaraRadera
  3. Så himla fint fodral!
    Jag ska snart ta tag i mig själv och virka ett fodral jag också.

    Dina grytlappar är helt underbara!

    SvaraRadera