måndag 29 mars 2010

Påskdekorationer

Påsk är ingen stor högtid i min familj. Träffas, umgås och äter god mat och godis gör vi såklart men sen är det inte så mycket mer. Därför har jag aldrig ägt en påskdekoration, om man inte räknar påskägget vi köpte ett år och sedan kastade. I år insåg jag, tack vare en mängd fina bloggar, att påsk är den bästa virkhelgen. Så mycket vackra påskdekorationer har jag sett på era bloggar att jag var tvungen att göra några. 



Äggvärmare från virkatavvicky. Virkat i Viva, restgarner från mina spindlar.

Höna av Emlou. Virkad i Soft Cotton med nål 3.

Nästa år ska jag börja i tid och försöka göra ett påskägg a´la Crochetera för det är så vackert. 

1 kommentar:

  1. Hej!
    Vad kul att du har virkat äggvärmarna! Så fina det blev! Fint när man tar så glada färger. Du kommer att få en fin påskfrukost på påskafton. Så bra att du skrev så jag fick se dom:)/Vicky

    SvaraRadera