måndag 19 april 2010

Giraff



Jag har haft dålig med inspiration för att skapa egna mönster på senaste tiden. Huvudet finns inte riktigt där, det är för mycket annat i mitt liv just nu; Men virkar gör jag ju ändå, hela tiden. Bara efter andras mönster. 

Den här fantastiska giraffen är jag riktigt stolt över. Den är så skulptural att den ska få pryda fönstret i vår nya trendiga stockholmslägenhet. Vi flyttar om tre veckor! Virkad i Järbo 8/4, dubbelt garn med virknål 3. Manen är gjord i Brazil. Mönstret hittar du hos IA Nyckelpiga



5 kommentarer:

  1. Hur fin som helst ju =) Ytterligare ett projekt på att göra listan för mig.. ;)

    SvaraRadera
  2. Måste nog också testa det mönstret för de är så charmiga

    SvaraRadera
  3. Jättefin! Vet du att det finns en norsk kille som försöker samla ihop 1 miljon teckningar eller bilder på olika giraffer (handgjorda). Han är uppe i över 700 000 nu, han skulle säkert bli glad om du skickade en bild på din :D
    http://www.onemilliongiraffes.com/
    Finns att kolla in på Facebook också om du har möjlighet till det.
    PS: Jag slumpar mig fram i bloggvärlden ikväll och hittade hit på det viset. Mycket fina saker du gör!

    SvaraRadera
  4. Snygg giraff! Du har en award att hämta hos mig, som en liten uppskattning. Alltid kul att titta in här.

    SvaraRadera
  5. Vad glad jag blir när jag ser girafferna. manen var kul!!

    SvaraRadera