torsdag 15 april 2010

Presenter

Sonen fyller snart 1 år, och det innebär att alla bebisar i föräldragruppen gör det också. Vi har inte så mycket pengar just nu och då är det ju perfekt att kunna virka små leksaker. Idag ska jag på kalas för 4 bebisar, och jag virkade varsin liten robot från Virkverket till dom. Hoppas att det blir en succé.


För någon vecka sedan var jag på ytterligare ett 1-års kalas och då hade jag med mig den här lilla elefanten. Mönstret hittar du på Lionbrand, där man måste vara medlem för att få mönster. Medlemskapet är gratis.


Både elefant och robotar är virkade i soft cotton med nål 3.

8 kommentarer:

  1. Vilka söta små robotar! Jag har virkat Annicas bilar och blir ännu mer sugen på att testa robotarna. Tack för tipset om mönstersidan, ska gå in och kolla nu direkt!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Underbara presenter, klart de blir en succe

    SvaraRadera
  3. Klart de blir succe =D Härliga amisar =D

    SvaraRadera
  4. Perfekta presenter till bebisar. Vad fina!

    SvaraRadera
  5. Hej! Hittade till din blogg, kul! Lägger mig som följare. Härligt med starka färger till robotarna!

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Vad kul och se att du också virkat virkverkets robot. Jag virkade också en, jätte rolig att göra tyckte jag och det var ett snabbtvirkat projekt. Blev lite sugen på att göra flera när jag såg dina, jag gav bort min till en 3 årig pojke och han älska den! Blev dina poppis?

    SvaraRadera
  7. Klart småttingarna blir glada, och deras föräldrar med! Vem uppskatar inte lite hantverk?!

    Jättefina robotar!

    SvaraRadera