torsdag 20 maj 2010

Lite uppdateringar

Nu börjar vi bo in oss lite i lägenheten. Nästan alla kartonger har packats upp och i eftermiddag är det dags att plocka fram borrmaskinen och få upp stringhyllan. Eftersom jag varit borta ett tag har jag massor med virkprojekt att visa upp: 

Restgarnsblommor. Med en pärla i mitten och broschnål på baksidan i Marks & Kattens babyull.
Mönster hittar du hos Ninas Blogghörna 

Jag ville göra en sån här sjal men fick inte till det. Efter fyra upprivningar gav jag mig ut på internet och självklart hittade jag ett mönster. Tydligen var det Tony's sjal (pdf-fil) jag ville göra. Även här har jag använt Marks & Kattens babyull.

Denna dino ska få ben också, men garnet tog slut och jag har inte hittat någon garnaffär på nya orten än. Mönstret köper du hos Wolfdreamer of the hook. Riktigt rolig att virka och mycket lättare än jag trodde att den skulle vara. Garnet är Soft Cotton, nål 3. Ögon från Janna.

En elefant till... i Järbo 8/4, dubbelt garn, nål 3.

Hexagonsjal påväg, återkommer när den är klar.

Exakt vad det ska bli av dessa hexagoner har jag inte bestämt än, men visst ser det somrigt ut? 

Nästa vecka är allt som vanligt igen, då kommer mönstret på vimplarna jag virkade till sonens födelsedagskalas. 

4 kommentarer:

  1. Vilken söt dino! Och vackra sommarblommor. De blir nog snygga vad du än gör med dem!

    SvaraRadera
  2. Tips om garnaffärer: Stickbutiken vid St Eriksplan, ganska liten men trevlig personal och Ljungkvists garn vid Odenplan, hyfsat stor med bra utbud.

    SvaraRadera
  3. Å, vimpelmönster ser jag absolut fram emot! Vilka oerhört fina saker du virkat! Och många! :)
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  4. Oj. Här var det kreativt och produktivt! :) Det är alltid roligt att se att man inte är ensam om att ha många projekt på gång samtidigt. Du är dessutom duktig på att avsluta dem!