tisdag 21 september 2010

Strumpor

Det är alltid roligt att få se när någon har virkat efter ett av mina mönster. Kul att se hur andra utvecklar mönstret och så påminns jag om saker som det var ett tag sedan jag gjorde.

Pysselmia har virkat strumpor efter mitt mönster på baby-strumpor, och även om inte garnet riktigt räckte till knähöga blev de fantastiskt fina tycker jag. Mina virkade jag ju förra året och de är för små för sonen i år. Så jag får nog sätta mig och virka lite nya strumpor, för det börjar bli riktigt kallt ute.

2 kommentarer:

  1. Hej hittade hit nyss, härligt mycke inspiration. Känner nu när det börjar bli höst att det kryper i fingrarna för att börja virka och sticka igen. Hoppas att det är ok att jag lägger till dig bland mina handarbetsbloggar. Ha en fin fin kväll/Gela

    SvaraRadera
  2. Här är en till som just hittat hit. Du har många fina saker här!

    SvaraRadera