måndag 20 december 2010

Mer julvirkning

Just nu sitter jag mest och virkar det sista på några julklappar men lite juldekorationer slinker med emellanåt också.

Ett mormorsrutehjärta. Det var inte alls lika roligt som att virka granar så det blev bara en. Mönstret hittar du hos The Royal Sisters. Tydlig beskrivning men jag tyckte ändå att det var svårt att få till.  

En av dessa ljusstakar virkade jag förra året och maken utbrast lyckligt:
- Ja, du måste göra fyra stycken och så kan vi ställa fram en varje advent!
Jag hade inte tid att virka fler än en, men jag hade kvar samma garn som jag använde så i år virkade jag en till. I den här takten har vi en hel adventsljusstake om två år. Mönstret är mitt eget. Tyvärr hade jag inte skrivit upp vilken nål jag använde så att ljuset jag gjorde igår blev lite större. Men det gör inte så mycket. 

6 kommentarer:

  1. Du tryller fram de lekreste ting!!!
    En herlig blogg med masse inspirasjon!!

    SvaraRadera
  2. Så fina saker du virkar! Ljusstakarna är verkligen söta.

    SvaraRadera
  3. Jättegulliga små ljusstakar, ingen dålig idé från din karl, kanske ett projekt till nästa jul. Många goa JULhälsningar från mig!

    SvaraRadera
  4. Tack för tipset!
    Jag önskar dig en trevlig jul!

    SvaraRadera
  5. hjärtat var jättesnyggt, ska kolla in det på en gång

    SvaraRadera
  6. Very pretty ornaments.

    I hope you had a wonderful Christmas and I wish you the best in 2011!

    SvaraRadera