måndag 24 januari 2011

Matta till fönstret.

Sonen älskar att sitta i fönstret och titta ut. Utsikten från 5:e våningen är ganska bra och sitter man i västerfönstret kan man se tåg, buss, lastbil, hund, barn och om man har riktigt tur en traktor som skottar. Men marmorfönsterbänkarna började bli så kalla att han frös så jag virkade en liten matta han kan sitta på.


Enkel princip med cirklar som sys ihop. Under mattan la jag lite prickar med sockstopp så att den ska ligga kvar i fönstret. Värmande och ganska dekorativt.

2 kommentarer:

  1. om jag bodde så skulle jag nog bli anmäld som ful tant, jag är så facinerad av att titta på andra människor så jag skulle nog också sitta i fönstret och glo, fin matta

    SvaraRadera
  2. Jo, det är ju helt klart lättare att komma undan med att sitta i fönstret och stirra på människor och annat om man är 1,5 än om man är över 30.

    SvaraRadera