måndag 28 mars 2011

UFO Bobble


Den här söta dinosaurien har stått utan ben, mun och prick till magen i ett år nu, tyckte att det var dags att han fick bli färdig. När gav honom till min man för att han skulle säga: Åh, vad duktig du är - den är ju hur cool som helst, hände något konstigt. Han började nynna och svängde dinosaurien framför sig i takt till nynnandet. Eftersom det inte är något han brukar göra höjde jag lite på ögonbrynen och tittade på honom med en min som jag hoppas sa: Har du blivit helt tokig? 

Han tittade på mig med en lika oförstående blick: Men, det är ju en Bubbel Bobble! Gud vad jag har spelat Bubble Bobble. Han visade mig ett youtube klipp och då kände jag igen spelet. Tror att vi hade det till Comador C64:an.


Mönstret kommer från Wolfdreamer OTH och kan köpas på Etsy. Garn: Soft Cotton. Nål: 3

4 kommentarer: