tisdag 22 april 2014

Sy ihop tröjan från rätsidan

Inspirationen för att sy ihop min kofta borde vara på topp, för jag behöver verkligen en ny kofta. Alla koftor som ligger i garderoben är väldigt slitna och vädret passar perfekt för en tunn kofta. Ändå ligger Poetkoftan oavslutad. 

Jag beklagade mig för min svärmor i helgen och hon tipsade om att sy ihop tröjan från rätsidan. Enligt henne skulle det vara lättare och bli mycket snyggare. Det lät fantastiskt, så jag prövade. Enklare vet jag inte men det blir definitivt snyggare. Två sömmar har jag redan sytt. Nu håller jag tummarna för att jag ska orka med resten ikväll. 


Om du precis som jag suttit och sytt med efterstygn, finns här en väldigt tydlig video som visar hur sömmen fungerar. Du kommer aldrig vilja sy efterstygn igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar